اخبار

کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دیوان عدالت اداری

رئیس دیوان عدالت اداری در جمع کارکنان دیوان عدالت اداری گفت: میانگین زمان رسیدگی به هر پرونده در شعب بدوی شش ماه و در شعب تجدیدنظر پنج ماه می باشد.

به گزارش روابط عمومی دیوان عدالت اداری، حجت الاسلام و المسلمین بهرامی رئیس دیوان عدالت اداری، عید سعید فطر را پاداش خداوند متعال به مؤمنان، روزه داران و شب زنده دارانی که توفیق عبادت و بندگی در ماه مبارک رمضان را بار دیگر در کارنامه اعمالشان به ثبت رسانده اند و به تهذیب و تزکیه نفس خود پرداختند دانست و افزود: فطر، تجلي يك ماه بندگي و اطاعت پروردگار متعال و شست وشوي جان در نهر پاك رمضان است. عيد توفيق بر طاعت و عبادت، عيد توبه و تهذيب نفس، عيد ذكر و ياد محرومان و گرسنگان و عيد زيبايي هاي معنوي و عيد بشارت و سعادت و عيد خداجويي و خداپرستي و خداترسي است.
 

رئیس دیوان عدالت اداری به کاهش زمان رسیدگی پرونده ها در دیوان اشاره کرد و گفت: میانگین زمان رسیدگی برای هر پرونده در شعب بدوی در سال ۹۶ هشت ماه بود که در سال گذشته به حدود ۶ ماه کاهش پیدا کرده و در شعب تجدیدنظر نیز این میانگین زمانی ۱۹۷ روز در سال ۹۶ بوده که به ۱۵۰ روز در سال ۹۷ کاهش یافته و این ناشی از تلاش جدی قضات و کارکنان دیوان عدالت اداری است.
 

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی افزود: البته در صددیم متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها واقعی شود و طوری برنامه ریزی خواهیم کرد که رسیدگی هر پرونده در شعب بدوی حداکثر شش ماه و در شعب تجدیدنظر پنج ماه باشد که اگر به این هدف برسیم مدت زمان رسیدگی یک پرونده در شعب بدوی و تجدیدنظر دیوان ۱۱ ماه و یا حداکثر یک سال خواهد بود.
 

رئیس دیوان عدالت اداری به راه اندازی سامانه رای صحیح اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم  برای جلوگیری از تعارض آراء، در مورد تمامی موضوعاتی که در دیوان شکایت می شود براساس قوانین و مقررات رای صحیح را استخراج کنیم تا از این طریق از تعارض جلوگیری شود و صحت آراء در دیوان ملموس تر شود.
 

 بهرامی در پایان با اشاره به شرایط  و جایگاه مطلوب  دیوان عدالت اداری در جامعه و تاثیرگذاری آرای آن در تصمیم گیری سازمان های دولتی، گفت: صحت و کیفیت آراء صادره باید به قدری بالا باشد که بتوانیم از آراء دیوان دفاع کنیم و پای رای خود بایستیم و الحمدلله این ظرفیت در حال حاضر در دیوان عدالت اداری وجود دارد و در تلاش هستیم که کیفیت و کمیت آرای دیوان را روز به روز افزایش دهیم.

  منبع : پرتال جامع قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران