نمونه قرارداد صلح خودرو

نمونه قرارداد صلح خودرو

خودرو و یا هر مالی را می توان از طریق خرید و فروش به دیگران منتقل کرد. منتها به جز خرید و فروش قالب دیگری نیز برای انتقال وجود دارد به نام صلح یا صلح نامه که اگر انتقال از طریق صلح نامه باشد؛ رعایت مقررات خرید و فروش در آن لازم نیست و آسانی بیشتری دارد. با توجه به این موضوع در این مقاله قصد داریم شما را در ابتدا با صلح نامه خودرو آشنا کنیم و در انتها برای شما نمونه صلح نامه خودرو و متن صلح نامه خودرو بیاوریم تا بتوانید از آن استفاده کنید. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

قرارداد صلح خودرو چیست؟

صلح خودرو یعنی خریدار اول (دلال) و خریدار دوم (مصرف کننده) با امضای یک سند بین خود، خودرویی را که هنوز از سازنده به خریدار اول تحویل داده نشده را معامله می کنند به نحوی که خریدار دوم با استناد به آن سند، خودرو را از شرکت سازنده تحویل می گیرد.

جالب است بدانید اگر فردی در ایران خودرو یا سایپا ثبت نام کند و تصمیم گیرد با استفاده از قرارداد صلح امتیاز خودرو خود را به دیگری ببخشد، این کار را نمی تواند انجام دهد به دلیل اینکه در پیش فروش خودروها گفته می شود که امکان صلح و قرارداد صلح وجود ندارد و خودرو فقط به صاحب اصلی تحویل داده می شود.

نبود امکان صلح به چه معناست؟

به بیان ساده امتیاز ثبت نام در طرح فروش قطعی به هیچ عنوان قابل خرید و فروش نیست و شرکت ایران خودرو هیچ گونه مسئولیتی در برابر تحویل خودرو به فردی غیر از ثبت نام کننده خودرو را ندارد و خودروی ثبت نامی در زمان مقرر تنها به مالک خودرو ثبت نام کننده که اطلاعات آن در سایت فروش ایران خودرو مندرج باشد تحویل داده خواهد شد.

مزایای صلح نامه خودرو چیست؟

در ابتدای مقاله گفته شد که شرکت خودرو سازی برای آنکه دست دلالان را کوتاه کند و پیش فروش ها به دست خریدار واقعی برسد نه واسطه های سودجو، خرید و فروش آن خودرو را تا یک سال ممنوع کرده است به همین خاطر چون خرید و فروش ممنوع شده افراد در قالب صلح نامه آن کاری را که می خواسته اند انجام می دهند.

نمونه متن قرارداد صلح نامه خودرو

مصالح: آقای / خانم ...... فرزند ....... بشناسنامه شماره متولد ...... صادره ...... به شماره ملی ........ ساکن..........

متصالح: آقای / خانم ...... فرزند...... بشناسنامه شماره متولد ........ صادره ....... به شماره ملی....... ساکن.......... و ....

برای دسترسی به ادامه این نمونه قرارداد به فایل ورد و پی دی اف مراجعه کنید.

سخن آخر

وجود دلالی و به وجود آمدن دلال هایی که برای کسب نفع شخصی علاوه بر برهم زدن تعادل بازار و شرایط نرمال جامعه،پول نامشخصی از یک شغل کاذب به دست می آورند و امکان صلخ خودرو یعنی که یک فرد ماشین را با قیمت کارخانه بخرد و بعد به قیمت روز سود کند. در این مقاله قصد داشتیم شما را با نمونه صلح نامه ماشین و نمونه صلح نامه دستی خودرو آشنا کنیم. ممنون از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید.

سایت حقوقی احقاق تصمیم گرفت مقاله های حقوقی بسیاری را در این زمینه منتشر کند و اگر شما به دنبال مشاور حقوقی هستید می توانید به مدارک لازم برای مشاور حقوقی مراجعه کنید.

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد انواع نمونه دادخواست ها و دسترسی به بانک نمونه اوراق حقوقی اینجا کلید کنید.